onsdag 20 maj 2015

Tacksamhet och sommarjobb


Här är dagens lilla ljustest, så kul att ha samma interesse som pappa, då han har hållt på med fotografi längre än mig och har mer erfarenhet lär jag mig väldigt mycket utav honom. Visst vi kan bli sura på varandra för att jag ibland måste springa upp och ner till källaren flera gånger föra tt jag har glömt massa saker men även det lär man sig på ellerhur.

Iallafall även om jag är en person som inte visar tacksamhet, tycker jag att det är såå roligt att dela interesse med min pappa! Man kan alltid få bra ideer utav honom men även utnytja som modell ibland haha.

Så bort från allt fjäsk och tillbaka till det jag egentligen tänkte skriva om. Det här ett då en ljussättning vi testade idag. Vi hittade en bild på nätet och tänkte att vi kunde testa att göra den här bilden, så vi analyserade bilden ett bra tag och tog seda fram vårat pick o pack och började bygga upp scenen.
Det tog ett tag tills vi faktiskt fick ett bra resultat då vi ville ha så lite ljus som möjligt i bakgrunden men ändå ha ett snyggt ljus i ansiktet. Personligen tycker jag att vi lyckades väldigt bra jag tycker bilderna blev riktigt fina!!

Såå, idag bestod dagen utav 3 stycken matte nationella som höll på från halv 10 på morgonen till halv 3 på eftermiddagen, riktigt jobbigt!! men nu är det nästan klart med nationella, det är bara ett muntligt i matte kvar och sen är det äntligen klart:-)

Imorgon är det först en låång sovmorgon då vi får kompledigt pga nationella idag. Sedan är det dags för första shootingen med Astrid vilket kommer bli super kul!! Och senare på kvällen är det dags för ett info möte om sommarlovsentreprenörerna, vilket jag kommer vara med på i sommar, kommer bli jättespännande.

Tanken är att hålla i kurser och fotowalks för barn och ungdommar, vid interesse hör gärna av er till min facebooksida MAEVAPHOTOGRAPHICS


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar