måndag 23 juni 2014

Foreststar 2014, en underbar suprise

Helgen började med att pappa hämtade upp mig och vi åkte till broddetorp, där han efter några minuter höll för mina ögon och ledde mig till förrådet. När jag fick öppna ögonen, hade han byggt upp en hel fotostudio med allt man behövde, plus lite till. När vi skulle testa det, skulle jag ansluta min kamera till blixtrarna som dock inte fungerade :( .  När vi sedan skulle stäla upp kameran på stativet (och vi behövde plattan till det) skulle jag kolla i en väska som stog där, och hittade en helt sprillans ny 70D. Självklart började jag gråta av lycka! Tack så hemskt mycket pappa!!


Detta var inte allt. Nästa dag skulle vi då åka till foreststar, som är en hippie festival; hur kul som helst! Mer information finns här www.foreststar.se .


Sedan drog vi  oss vidare mitt in i Hjos skogar till Foreststar!!
Vi började först fotografera folk lite mer på avstånd och va lite blyga med att fråga, om vi fick fota dom.

När modet började komma, frågade jag en man om jag fick ta en bild av honom och han sa självklart ja.  Jag blev överglad och är jätte stolt över mig själv, att jag vågade gå fram och fråga! här är resultatet:

Jag tyckte att han va så häftig, så jag var bara tvungen att fråga om jag fick fota honom.
Och de här två som smileade som få:)




Detta gick dock över väldigt fort och vi ställde upp en liten studio mitt i skogen. Eftersom vi hade elverk gick detta väldigt bra!

Här har ni våra första försökskaniner Erik och Kajsa. Två sjukt vackra personer som hade mycket tålamod och ställde upp för oss. En gång till stort tack till er alla som ställde upp för oss igår!!







 


 
  


Sen kom Leo, en härlig kille som log hela tiden!


Efter ett tag behövde vi inte ens leta efter folk längre utan alla kom frivilligt och ville ha bilder av sig själva. 


Det kom många ortoligt vackra personer! Som den här tjejen, som gjorde väldigt häftiga yoga ställningar som passade ortoligt bra till miljön.

Efter ett tag kännde vi för att byta location till ett lite mer ''mystiskt'' ställe,  resultatet blev det här

En häftig location som passade väldigt bra till den här tjejen.  Ljuset gjorde så att hon såg väldigt mystisk ut, nästan lite läskig fast hon egentligen var hur snäll som helst.

Sedan kännde vi för att gå lite närmare folket, så vi ställde upp oss precis vid ''centrum'' av festivalen där det var mycket mer folk. 


På dansgolvet hittade vi Ingela som var grym på att dansa och gav en otroligt vacker stämmning i bilden. when the music takes over!!



Sedan kom det bara fler och fler personer som ville ha bilder av sig själva. Vi hade många vackra modeller som ville vara med och bli fotade.


Som den här tjejen som hade sååå vackra ögon. Och hennes pojkvän:









Även festivalens akrobater ställde upp och vi knippsade några jätte fina bilder tillsammans.


Jag säger bara when the music takes over!


Eller kanske meditationen



Och sist men verkligen inte minst en fee från hjos skogar, som var väldigt svår att missa i folksmassan eftersom hon var lika lång som 3 personer tillsamans  ;-)



Tack allihopa för en helt underbar dag med många kramar och otroligt fina kort!!!

Vill ni också ha sånna här fina bilder på er själva: hör av er!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar