måndag 11 maj 2015

Mysvecka med brus


Veckans challenge: En bild varje dag ,stilleben, svartvit, 35mm objektiv och inte kolla på skärmen efter man tagit bilden, jag bestämmde mig även för att inte använda mig utav blixt under veckan och istället ha med det där fina bruset som uppstår vid höga iso tal, många ser det som en störfaktor men personligen tycker jag att det är lite mysigt och skarmigt vid vissa tillfällen och nästan ett måste om man fotar en gammal kamera i svartvitt eller vad tycker ni? 
Jag tycker iallafall att det uttrycker en ganska mysig känsla. 

jag använde mig bara utav kamerans inställningar dvs ett högt iso en öppen bländare och en ganska lång slutar tid men även utav vårat fönster. 
bokehn i förgrunden är några gamla armband jag hittade och under kameran ligger det en helt vanlig lurvig filt. 

jag tänkte ha lite den här stilen med höga iso tal och lite mer mysiga bilder under veckan får se vad det blir för mer saker :-)
 Då det är något jag aldrig har gjort förut är det verkligen en utmaning att bara använda mig utav naturligt ljus och fota något annat som inte är människor och egentligen inte alls är min vanliga stil 

så nej min kamera är inte sönder och jag fotar inte med mobilen utan har ett litet experiment i veckan ;-)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar